Over mij


Ik ben Annelot, getrouwd en moeder van een dochter. Jarenlang worstelde ik met mijzelf. Onrust in mijn hoofd, het nooit goed genoeg kunnen doen, hele hoge eisen stellen aan mijzelf én mijn omgeving. Moe werd ik ervan! Dit ging gepaard met veel klachten, waaronder eczeem, allergieën, PDS en hooikoorts. Na een bezoek aan de zoveelste specialist in het ziekenhuis besloot ik om ook verder te kijken naar een holistische benadering van mijn klachten.


Ik ontdekte dat ik hoogsensitief ben. Heel veel puzzelstukjes vielen op hun plek. Ik specialiseerde mij in hoogsensitiviteit met de identiteitsopleiding 'het hoogsensitieve kind' bij Intrinsieq.

Ik heb veel opstellingenwerk gedaan, voor mijzelf en als representant. Hierdoor leerde ik voelen wat van mij was en vooral wat NIET.

Ook kwam Reiki op mijn pad. Dit heeft mij geleerd om veel dichter bij mijzelf te komen, te voelen en te verbinden. Helaas was ik er toen nog niet. Een postnatale depressie met slapeloosheid gaf mij een nieuwe uitdaging. Via reguliere therapie en medicatie kreeg ik meer rust, maar de onderliggende klachten bleven aanwezig. Toen kwam NEI-therapie op mijn pad. Wat een cadeautje!

Na het eerste consult ervaarde ik zoveel meer rust in mijn lijf en vooral in mijn hoofd. Dat smaakte naar meer. Ik boekte een consult voor onze dochter die al maanden slecht sliep. Na één consult sliep ze door en werd het naar bed brengen eindelijk een fijne gebeurtenis.


Ik ben zo enthousiast over de effecten van deze behandeling dat ik in november 2025 heb besloten om zelf de opleiding te volgen tot energetisch gezinstherapeut aan de EGT Academy. Deze opleiding is bijna afgerond. Ik heb al veel mooie consulten mogen geven en prachtige resultaten mogen zien.


Naast mijn werk als energetisch therapeut werk ik als leerkracht in het basisonderwijs. Ik ben dol op werken met (jonge) kinderen en gebruik deze kennis en kunde graag in mijn praktijk.

Meer weten over mijn praktijk? Of vrijblijvend kennismaken? Neem gerust contact op.